Generelle oplysninger
Ideal Kafferisteri ApS
CVR: 41774983
Teglvænget 107B (2)
Etableret i 2018 (2020)
Betaling
Betalingerne på vores side foregår igennem betalingsmodulerne PensoPay og Stripe, og det er muligt at anvende følgende kort/betalingsmuligheder:
Visa, VisaDankort, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit og Maestro.
Erhvervskunder kan have muligheden for betaling pr. faktura.
Levering
Vi tilbyder levering igennem GLS og DAO. Igennem GLS har du mulighed for at vælge imellem hjemmelevering, levering i PakkeShop eller som erhvervsforsendelse til din/en virksomhed. Med DAO har tidligere abonnenter haft mulighed for at modtage din kaffe på deres adresse igennem hjemmelevering. På trods af det ikke længere er en mulighed på shoppen, er denne fragtmetode stadig benyttet til nogle abonnementsleverancer.
Forventet leveringstid er 1-2 hverdage for kaffe og 2-5 hverdage for større udstyr. Vi rister altid kaffen mandag, og afsender alle hverdage. Hverdagslevering tirsdag til fredag er betinget af, at der er kaffe på lager fra mandagens rist. Er det ikke tilfældet, vil løbende, supplerende ristninger sørge for at genopfylde beholdning, så kaffen kan nå frem til dig. Bestiller du inden mandag kl. 10 kan du forvente afsendelse samme dag. Bestillinger i løbet af ugen sendes hurtigst muligt og er typisk fremme 1-2 hverdage efter bestilling (oftest dagen efter ved bestilling før kl. 12). Læs mere om vores ristnings- og leveringsprocedurer her.
Ideal Kafferisteri ApS bærer det fulde ansvar for varerne, indtil du har dem i hænderne.
Ved bestilling af hjemmelevering kræver GLS mulighed for at overlevere pakken fysisk. Er der ingen hjemme til at modtage pakken, kan GLS være nødsaget til at levere pakken i en nærtliggende Pakkeshop, hvorfra den efterfølgende kan afhentes. Har GLS ikke kunnet foretage hjemmelevering, vil det fremgå af trackingoplysninger samt en fysisk seddel i postkassen. Er du ikke hjemme, men ønsker at GLS henstiller pakken på et givent sted, kan du tegne en fast- eller engangsfuldmagt her.
Ved levering til PakkeShop har du selv ansvaret for at afhente pakken inden for de 7 dage efter levering, som oplyses af GLS. Hvis pakken ikke afhentes inden da, bliver denne sendt tilbage til os. Vi tilbyder at sende din bestilling retur til dig mod et gebyr på 45 kr., betinget af at vi modtager pakken i fornuftig stand og udbrudt emballage.
Abonnering
Hos Ideal Kafferisteri har du mulighed for at tegne et abonnement, således du løbende betaler og modtager kaffe fra os. Abonnementerne afviger i størrelse og type, men ens for alle abonnementer er, at de afsendes den første hverdag i hver måned. Der er ingen binding, men 14-dages opsigelse på abonnementer. Abonnenten kan selv opsige abonnementet gennem dennes profil, men ligeledes ved at informere os herom igennem kontaktformular eller på mail.
Da udvikling og udsving i omverdenen kan yde indvirkning på priser og kvalitet af forskellige produkter, forbeholder Ideal Kafferisteri sig retten til at ændre abonnementsprodukter og priser herpå. I tilfælde af sådanne ændringer vil abonnenten blive informeret herom, og blive informeret om dennes alternative valgmuligheder for at forsætte i abonnementet eller skifte til et nyt/andet abonnement.
Fortrydelsesret
Ifølge Forbrugeraftaleloven er der ingen fortrydelsesret på fødevarer eller andre varer, som må anses for at forringes og/eller forældes hurtigt. På udstyr har du 14 dages fortrydelsesret, som gælder fra du har modtaget varen hos dig. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
For at fortryde dit køb, skal du kontakte os på kontakt@idealkaffe.dk og tydeligt gøre os opmærksom på, at du ønsker at fortryde dit køb. Du vil herefter få instruktioner til at sende varen retur til os. Fragtomkostningerne forbundet hermed, skal du selv afholde og du har det fulde ansvar for at returnere produktet i samme stand du modtog den i, hvoraf original emballage også skal være intakt. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den udover, hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, funktioner og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens vurderede handelsmæssige værdi.
Reklamationsret (udstyr)
Når du handler hos os, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder, som gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Problemer med vare
Hvis du er utilfreds med din vare eller på anden vis ikke mener, at denne ikke opfylder dine forventninger, beder vi dig kontakte os. Hvis din vare er beskadiget, åbnet eller på anden vis vurderes anderledes end, hvad der burde kunne forventes, bedes du ligeledes tage kontakt til os. Du bør aldrig tage varen i brug i sådanne tilfælde.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@idealkaffe.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor skulle være opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, mail: cfk@kfst.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@idealkaffe.dk
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Ideal Kafferisteri ApS tager forbehold for eventuelle pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
Privatlivspolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Yderligere kan vi anvende oplysningerne til efterfølgende nyhedsbreve i forbindelse med nye produktlanceringer, brugerundersøgelser og andre nyheder, såfremt dette er accepteret i forbindelse med købet. Det er altid muligt at afskrive sig modtagelse af nyhedsbreve og afskrivelsen er ubetinget af forholdet mellem sender og modtager. Personoplysningerne registreres hos Ideal Kafferisteri ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Medarbejderne i Ideal Kafferisteri ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.idealkaffe.dk er Ideal Kafferisteri ApS.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger sælges eller videregives ikke til tredjepart. Dog videregives oplysninger til betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer du måtte have bestilt.
Som registreret hos Ideal Kafferisteri ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Ideal Kafferisteri ApS via e-mail: kontakt@idealkaffe.dk
Kontakt og anmodning om brugeroprettelse
Når du anvender vores oprettelses- eller kontaktformular, accepterer du at vi håndterer dine oplysninger og anvender dem til at svare på din forespørgsel. Det betyder, at vi kontakter dig direkte for at hjælpe med dine spørgsmål eller for at kunne indhente yderligere oplysninger, der er relevante i behandlingen og oprettelsen af din bruger/konto. Du har mulighed for at frabede dig yderligere kontakt og sletning af din bruger/konto.
Cookies
På idealkaffe.dk anvender vi ”cookies”, som er en lille tekstfil, der lagres på din enhed, for at kunne genkende den, når du besøger vores side. Disse er ganske ufarlige og indeholder hverken virusser eller personlige oplysninger.
Formålet med disse, er at kunne gemme dine oplysninger, foretage trafikmålinger og statistik, og generelt forbedre din oplevelse når du handler hos os.
Du har selvfølgelig altid mulighed for at slette cookies.
Indlejret indhold fra andre websteder
Artikler på dette websted kan indeholde indlejret indhold (f.eks. videoer, billeder, artikler osv.). Indlejret indhold fra andre websteder opfører sig på nøjagtig samme måde, som hvis den besøgende har besøgt det andet websted.
Disse websteder indsamler måske data om dig, bruger cookies, indlejrer ekstra tredjeparts sporing, og overvåger din interaktion med dette indlejrede indhold, heriblandt at spore din interaktion med indlejret indhold, hvis du har en konto og en logget ind på det websted.